Не виждам, защо спорите, след като и двамата казвате общо взето едно и също нещо, но с различни думи.
Ще си позволя да обобщя:
При ШИМ + интегрираща група след него (дросел и кондензотор), би се получило постоянно напрежение, чиято стойност ще зависи от коефициента на запълване. Оттам нататък може да се разглежда това, че двигателят се управлява по напрежение.
Когато няма интегратор след ШИМ, но има индуктивен товар (какъвто е двигателят), според един от основните закони на комутацията, а именно това, че токът през индуктивно съпротивление НЕ МОЖЕ да се промени скокообразно при преходния процес, следва, че в този случай имаме интегриране (осредняване) на тока. Или резултатът е един и същ.
Важното при ШИМ е това, което каза Добромирски, за ключовия режим на изхода му. А именно, че нямаме загуби под формата на ,разсеяна в регулатора топлина.
Ще си позволя да обобщя:
При ШИМ + интегрираща група след него (дросел и кондензотор), би се получило постоянно напрежение, чиято стойност ще зависи от коефициента на запълване. Оттам нататък може да се разглежда това, че двигателят се управлява по напрежение.
Когато няма интегратор след ШИМ, но има индуктивен товар (какъвто е двигателят), според един от основните закони на комутацията, а именно това, че токът през индуктивно съпротивление НЕ МОЖЕ да се промени скокообразно при преходния процес, следва, че в този случай имаме интегриране (осредняване) на тока. Или резултатът е един и същ.
Важното при ШИМ е това, което каза Добромирски, за ключовия режим на изхода му. А именно, че нямаме загуби под формата на ,разсеяна в регулатора топлина.
Comment